Museum, culture and digital innovations. Introduction

Luciana Lazzeretti, Mara Cerquetti

Abstract


The section on “Museum, Culture and Digital innovations” gathers a selection of papers presented at the international workshop entitled Rethinking Culture and Creativity in the Technological Era (Florence, 20-21 February 2020). It contains four articles.


Full Text

PDF (English)

Riferimenti bibliografici


Becattini G. (1988), La città d’arte, bene economico e sociale. Introduzione, in Città d’arte, Atti dell’incontro di studio “La città d’arte: significato, ruolo e prospettive in Europa” (Firenze, 10-11/XI/1986), Firenze: Giunti, pp. 87-90.

Chastel A. (1980), L’Italia, museo dei musei, in Capire L’italia. I Musei, edited by A. Emiliani, Milan: Touring Club Italia, pp. 11-14.

Cooke P.N., Lazzeretti L., eds. (2008), Creative Cities, Cultural Clusters and Local Economic Development, Cheltenham: Edward Elgar.

Florida R. (2002), The Rise of the Creative Class: And How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life, New York: Basic Books.

La sostenibilità e la valutazione delle riviste scientifiche italiane in ambito SSH (2018), «Il capitale culturale. Studies on the Value of Cultural Heritage», n. 17.

Lazzeretti L. (2020), What is the role of culture facing the digital revolution challenge? Some reflections for a research agenda, «European Planning Studies», https://doi.org/10.1080/09654313.2020.1836133.

Lazzeretti L. (2021), L’ascesa della società algoritmica ed il ruolo strategico della cultura, Milano: Franco Angeli Editore.

Montella M. (2010), Le scienze aziendali per la valorizzazione del capitale culturale storico, «Il capitale culturale. Studies on the Value of Cultural Heritage», n. 1, pp. 11-22.

Potts J., edited by (2016), The Economics of Creative Industries, Cheltenham: Edward Elgar.

Pratt A. (2008), Creative Cities: The Cultural Industries and the Creative Class, «Geografiska Annaler: Series B, Human Geography», 90, n. 2, pp. 107-117.

Sacco P., Ferilli G., Tavano Blessi G. (2018), From Culture 1.0 to Culture 3.0: Three Socio-Technical Regimes of Social and Economic Value Creation Through Culture, and Their Impact on European Cohesion Policies, «Sustainability», 10, n. 11, 3923, https://doi.org/10.3390/su10113923.

Scott A. (2008), Social Economy of the Metropolis: Cognitive-Cultural Capitalism and the Global Resurgence of Cities, Oxford: Oxford University Press.

Tourish D. (2019), Management Studies in Crisis: Fraud, Deception and Meaningless Research, Cambridge: Cambridge University Press.




DOI: http://dx.doi.org/10.13138/2039-2362/2722

Copyright (c) 2021 IL CAPITALE CULTURALE. Studies on the Value of Cultural Heritage


Licenza Creative Commons edita dall'eum e gestita dall'Università di Macerata, Dipartimento di Scienze della formazione, dei beni culturali e del turismo, Sezione di Beni Culturali, piazzale Bertelli 1, 62100 Macerata, Italia.

Adotta specifiche politiche per la gestione e protezione dei dati.